Государственное учреждение образования "Тальская средняя школа имени И.А.Муравейко" Любанский район Минская область

Урок літаратурнага чытання ў 2 класе

Прадмет: літаратурнае чытанне

Клас: другі

Настаўнік: Святлана Мікалаеўна Арціменя

Тэма: З.Бядуля “Гаспадарка”

Дата правядзення: 09.02.2017 г.

Тып урока: традыцыйны (камбінаваны)

Мэта: фарміраванне ўмення выразна чытаць твор З. Бядулі “Гаспадарка”

Задачы:

-                     пашыраць веды вучняў аб значэнні працы, аб народных рамёствах;

-                     фарміраваць уменне працаваць з творам, вызначаць рытм  верша, ілюстраваць твор;

-                     садзейнічаць развіццю вуснай мовы вучняў, уяўлення, памяці;

-                     выхоўваць працавітасць, добрасумленныя адносіны да выканання абавязкаў.

Абсталяванне: малюнкі жывёл, ілюстрацыі на тэму “народныя рамёствы Беларусі”, мультымедыйны дадатак (слоўнікавая работа).

 

Ход урока

1. Арганізацыйна-матывацыйны этап.

-Усіх званок паклікаў у клас

Урок чытання будзе ў нас.

(прывітанне з гасцямі, пажаданне поспехаў на ўроку)

 

2. Актуалізацыя ведаў і ўменняў вучняў.

А) Праверка дамашняга задання

Работа ў групах (з кожнай групы дзеці  выбіраюць вучня, які будзе чытаць верш)

1 гр.- А.Дзеружынскі “Хлебная скарынка”

2 гр. – М. Пазнякоў “Хлеб”

Б) Маўленчая размінка

- Практыкаванне “Каша кіпіць”

- Чыстагаворка “ Прытупіў пілу Піліп

Пілаваў паленне з ліп”

-                     “Рыфмаванка”

-                     Я-я-я-…усё рабіць умею я

-                     Ю-ю-ю-…кветкі на акне палью

-                     У-у-у-..у пакоі прыбяру

-                     Е-е-е-..гэта праца для мяне

-                     (Аб чым склалі рыфмаванкі?Як вы думаеце – чаму?)

 

3.  Падрыхтоўка дзяцей да ўспрымання новага тэксту

А) Уступная гутарка

- Дзеці, сёння на ўроку мы будзем чытаць цікавы казачны твор. Называецца ён “Гаспадарка.”

- Скажыце калі ласка, хто з вас ведае, што абазначае гэта слова. Гэта слова мае рознае значэнне:

  • гэта і жывёла, якую трымаюць дома,
  • і хатнія справы: уборка, прыгатаванне ежы,
  • …….

Б) Гульня

- Каб даведацца пра каго будзе ісці гаворка, якія героі да нас прыйдуць у госці, я прапаную вам пагуляць у гульню “Хованкі”

Умова гульні:

Па апісанні або па загадцы, вам патрэбна назваць жывёлу (Настаўнік дапамагае, патрэбныя малюнкі  вывешвае  надошцы)

1. Сапраўдны сябар чалавека, вартаўнік дома - гэта…

2. Барадаты, рагаты і патрэбны ў хатняй справе….

3. Гэты лясны жыхар спіць да вясны, яму не страшны ніякі мароз, вельмі любіць мёд……

4. Хітрая, рыжая плутоўка…

5. Мяккія лапкі, на лапках царапкі…

6. Маленькі Пік у норцы знік…

7. Лясны лекар…

8. Сядзіць у куточку і тчэ сарочку.

 

4. Першаснае чытанне тэксту

(Настаўнік чытае твор)

- Ці спадабаўся вам верш?

- На што ён падобны?

- Што незвычайнага і казачнага вы ў ім заўважылі?

(героі-звяры выконваюць справы такія як чалавек)

А) Слоўнікавая работа (мультымедыйны дадатак)

- У гэтым вершы вы пачулі шмат незразумелых слоў, увага на экран, мы паспрабуем растлумачыць іх сэнс (дзеці чытаюць тлумачэнне сэнса слова, разглядаюць малюнкі, настаўнік каменціруе і ўдакладняе адказы)

Б) Фізкультхвілінка

Нашы галоўныя героі прапануюць вам адпачыць і разам патанцаваць.

 

5. Другаснае чытанне тэксту

Самастойнае чытанне верша вучнямі (жужжанне)

 

6. Аналіз зместу тэксту

А) Пытанні настаўніка ў спалучэнні з выбарачным чытаннем

- Што робіць мядзведзь?

- Чым займаецца лісічка?

- Зачытайце, што робіць сабачка?

- Звярніце ўвагу на малюнак і зачытайце словы, якія адпавядаюць малюнку.

- Якую работу выконвае казёл?

- Дзеці, а ці ўсе героі заняты гаспадаркай? А можа хто адпачывае?

- Што робіць мышанятка?

 

7. Аналіз эмацыянальна-вобразнага зместу тэкста

А) Самастойная праца (работа ў групах)

1гр. - праілюстраваць слупкі верша , якія больш спадабаліся.

2гр. - “Дапоўні сказы”

Гузікі прышываюць…                      венікам.

Падлогу мятуць…                              іголкай.

Цвікі забіваюць…                              лыжкай.

Кашу ядуць…                                    малатком

- Праверка сам. работы (прэзентаванне)

 

8. Абагульненне прачытанага

А) Вызначэнне галоўнай думкі твора (кожны ў гурце мае свае абавязкі)

- Ці дапамагаеце вы дома сваім бацькам?

 

9. Выразнае чытанне твора

Праца над выразным чытанне верша

(Гульня “Адшукай рыфму”)

 

10. Творчая работа

- Якія з пералічаных у вершы “Гаспадарка” заняткаў можна аднесці да народных рамёстваў беларусаў?

(На дошцы прымацоўваюцца малюнкі, якія адносяцца да народных рамёстваў: ткацтва, ганчарства, кавальства, дрэваапрацоўка, саломапляценне, вышыўка. Вучням прапануецца назваць віды рамёстваў і іх пэўныя прыкметы)

Дадатковая інфармацыя:

Рамяство – гэта прафесійны занятак, звязаны з вырабам якіх-небудзь тавараў ручным спосабам. А якія беларускія рамёствы вы ведаеце? Дзеці пералічваюць рамёствы.

А цяпер давайце абагулім, якія віды рамёстваў існуюць у Беларусі:

Ганчарства – выраб глінянай пасуды;

Ткацтва – выраб тканіны на спецыяльным станку;

Саломапляценне – стварэнне вырабаў з саломы;

Дрэвапрацоўка – выпрацоўка вырабаў з дрэва;

Вышыўка – стварэнне прыгожых узораў на тканіне.

 

11. Падвядзенне вынікаў.Рэфлексія.

- Чаму прыемна быць працавітым?

- Каму гаворым “Дзякуй” і за што?

 

12. Дамашняе заданне

Падрыхтаваць выразнае чытанне верша “Гаспадарка” З. Бядулі.

Дадатковае заданне: праілюстраваць верш, падпісаць радкамі з верша.

Падрыхтавала:

настаўнік пачатковых класаў

С.М.Арціменя

Электронная «Книга памяти»

Электронная «Книга памяти» доступна по ссылке https://www.mintrud.gov.by/ru/kniga-pamyati-ru и QR-коду

 

 

 

© 2025 Государственное учреждение образования "Тальская средняя школа имени И.А.Муравейко" Домен зарегистрирован 27.05.2020. Регистационный номер в БЕЛГИЭ 167352